Erotiek en reclame is een bekende combinatie. Sex sells, luidt een bekende commerciële leus. Dat geldt alleen voor hetero-erotiek, is gebleken. De pakkenwinkel Suitsupply zette op Instagram een reclamefoto met daarin twee zeer stijlvolle mannen. De twee heren zijn verstrengeld in elkaar en zoenen, wat niet malse reacties opleverden. Homofobie bestaat nog en Suitsupply straalt uit dat zij er voor iedereen zijn.

Een zeer waardige actie van Suitsupply, dus. Het is een streven om ervoor te zorgen dat dit geen ‘actie’ meer is, maar simpelweg doodnormaal. De reacties waren helaas niet zo progressief als je van Nederland en het westen zou verwachten. Van “Nothing to do here” en “dit is walgelijk” naar een hoop unfollowers. Helaas, maar de waarheid kan pijnlijk zijn.

Gelukkig is er ook een grote dosis aan positieve reacties. “Amazing”, laat iemand weten. “Started following because of this campaign. LOVE IT!!”. Het effect is er dus toch wel degelijk.

Suitsupply heeft iets doodnormaals gedaan, maar dit doodnormale wordt helaas nog niet zo gewoontjes gevonden. Een reclame als deze zou even gebruikelijk moeten zijn als een ‘hetero-reclame’. Suitsupply heeft de eerste stap gezet naar een tolerantere wereld.

Afbeelding: Screenshot van Instagramprofiel Suitsupply