theme-sticky-logo-alt
fit-blijven-terwijl-je-tv-kijkt

10 Manieren om Fit te Blijven terwijl je TV kijkt

Door je in te spannen om actief te blijven terwijl je naar je favoriete tv-programma’s kijkt, kun je je conditie verbeteren en mogelijk je levensduur verlengen. Hier zijn verschillende manieren voor couch potatoes om fit te blijven terwijl ze tv kijken.

Kies een sportlesje online

Veel YouTube filmpjes kun je voor de tv doen, vooral de Squat Challenge, Press-up Challenge en de Plank Challenge. Dit is een geweldige manier om fit te blijven terwijl je een geweldige medaille verdient en geld inzamelt voor het goede doel.

Doe aan circuittraining

Circuittraining is effectief om verschillende lichaamsdelen te trainen. Voor tv-vriendelijke circuittraining kun je aan het eind van elke tv-scène of elk gesprek overschakelen op een andere vorm van training. Je kunt bijvoorbeeld van gewichtheffen of lunges wisselen naar springtouwen of jumping jacks; zorg dat je je spullen bij elkaar hebt voordat de show begint, zodat je snel van de ene oefening naar de andere kunt overschakelen.

Squats en lunges

Squats en lunges zijn perfecte oefeningen om voor de tv te doen, omdat ze je core versterken en je onderlichaam verstevigen en kunnen worden gedaan zonder het kijken te verstoren. Als je deze uitdagende oefeningen goed uitvoert, werk je tegelijkertijd aan verschillende spiergroepen, waaronder je bil- en dijspieren, en ze kunnen ook je balans verbeteren.

Hoelahoepen

sporten-thuis-hoelahopen

Hoelahoepen is een repetitieve oefening die weinig concentratie vereist, dus perfect om te doen terwijl je je favoriete serie kijkt. Hoewel het een vrij eenvoudige oefening is om te doen, heeft het ook grote voordelen voor je lichaam. Hoelahoepen met een verzwaarde hoepel kan wel 100 calorieën per 10 minuten verbranden en kan helpen om je taille te verstevigen en meer gebeeldhouwde buikspieren te creëren.

Yoga

Yoga is de ultieme oefening die je overal mee naartoe kunt nemen en die je net zo goed voor je tv kunt doen als in je plaatselijke sportschool. Yoga is perfect voor het ontwikkelen van lichaamskracht, flexibiliteit en balans. Hoewel je misschien niet dezelfde emotionele en stressverlagende voordelen krijgt als wanneer je je alleen op de oefeningen concentreert, is het beoefenen van yogahoudingen een geweldige manier om actief te blijven terwijl je tv kijkt.

Investeer in een fitnessapparaat voor thuis

De meeste fitnessapparaten die je in de sportschool vindt, kun je ook thuis gebruiken. Als je geld wilt uitgeven, probeer dan te investeren in een hometrainer, loopband of roeimachine, die je allemaal voor de tv kunt gebruiken. Dit zijn perfecte cardiotrainingen voor als je geen zin hebt om naar buiten te gaan, om je te helpen calorieën te verbranden terwijl je tv kijkt.

Gewichten heffen

sport-man-gewichten-lichaam

Gewichtheffen heeft een heleboel voordelen voor je gezondheid en conditie, waaronder het behouden van kracht, het helpen bij gewichtsbeheersing, het verminderen van blessurerisico’s en het helpen om strakker te worden. Bovendien kun je gewichtheffen bijna overal doen, dus ook voor de tv. Probeer elke week twee aparte weerstandssessies in je routine op te nemen, met een tussenpoos van 48 tot 72 uur, zodat er tijd is voor herstel en aanpassing.

Stabiliteitsbal

Om extra calorieën te verbranden terwijl je tv kijkt, kun je proberen de bank in te ruilen voor een stabiliteitsbal. Zitten op een stabiliteitsbal zorgt ervoor dat je lichaam harder moet werken om zichzelf in balans te houden en dat je je houding vaker moet aanpassen, waardoor je lichaam in beweging blijft. Zitten op een stabiliteitsbal activeert ook de buikspieren en kan de pijn in de onderrug en het evenwicht verbeteren.

Houd je tv-snacks gezond

Naast actief blijven terwijl je tv kijkt, is het belangrijk om op te letten wat je eet. Velen van ons eten uit gewoonte tijdens het tv-kijken. Echter kan eten als je wordt afgeleid er ook voor zorgen dat je signalen negeert dat je genoeg hebt gehad. Probeer jezelf bezig te houden met een andere activiteit terwijl je tv-kijktm om de verleiding om te snacken te vermijden, of kies voor gezonde snacks zoals popcorn, vers fruit of hummus en groenteschaafsels.

15 49.0138 8.38624 arrow 0 bullet 1 4000 1 0 horizontal https://jalta.nl 300 0 1