Google ads versus SEO
Het aandeel van Google AdWords in de grote zoekmachine van Google wordt steeds groter in de komende jaren. De organische zoekresultaten verdwijnen steeds verder onder de vouw van de desktop of mobiele pagina. Dit is een ingrijpend probleem voor online ondernemers die vooral gericht zijn op Google organische inkomsten. In de toekomst zou je meer moeten focussen op Google ads. Een seo specialist zou ook meer kunnen leren van een Adwords specialist..

Google-updates in 2019 – Algoritme updates en meer..
Google heeft het afgelopen jaar talloze algoritme-updates voor de zoekmachine uitgevoerd, waaronder de grote snelheidsupdate die eerder in januari 2018 was aangekondigd en – 5 maanden later – ook daadwerkelijk was geïmplementeerd. Volgens Google zou deze update alleen de langzaamste websites moeten beïnvloeden, met een klein percentage in de praktijk. Een verfijnde seo scan kan aantonen of jij ook penalty proof bent in 2020!

De customer journey
De afgelopen jaren kon je geen marketingevenement bezoeken zonder presentaties over “de klantreis” tegen te komen. Het is duidelijk een thema dat veel marketeers aangaat. Veel adverteerders worstelen nog steeds met hoe ze dit concreet kunnen maken. Na talloze “post-its-sessies” worden vaak de nodige aanpassingen en dingen gedaan, maar waar ligt het effect in euro’s?

Tekort aan online professionals blijft een uitdaging in 2019
Het tekort aan digitale vaardigheden in de markt was in 2018 al groot – en groeit in 2019. Veel vacatures blijven onvervuld en door dit tekort aan goed geschoolde online-marketingspecialisten is er een ‘war on digital talent’ ontstaat. Zonder werving- en selectiebureaus wordt het steeds lastiger om goede digital marketeers aan te trekken. De meeste van hen hoeven niet meer te zoeken, maar worden gevonden.

Influencer marketing in Nederland
Influencer marketing is een zeer effectieve marketing techniek in het aantrekken van klanten. Influencers kunnen iedereen zijn: van beroemdheden en instagram- of youtube sterren tot bekende bloggers en journalisten. Ze helpen het woord naar buiten te brengen over je bedrijf of product via hun social media platforms.