Een van de meest aantrekkelijke aspecten van drukwerkreclame is de grote mate van zichtbaarheid die het biedt. Zodra je als reclamemaker eenmaal bevrijdt bent van de beperkingen van het veel te kleine telefoonschermpje, kan je kiezen uit een grote rijkdom aan mogelijke verschijningsvormen. Het kan bij wijze van spreken niet groot – of klein – genoeg: je kan posters op abriformaat laten maken, of je laat stickers drukken die niet groter zijn dan een postzegel.

Van de verschillende reclamevormen die momenteel worden gebruikt, is de sticker ongetwijfeld een van de bekendste. Dat komt niet alleen doordat stickers vaak over een weerbestendige beschermlaag beschikken die het bij uitstek geschikt maken als reclameuiting maken voor buitenshuis. Het is ook te danken aan het feit dat er met felle, goed zichtbare kleuren en heldere contrasten gewerkt kan worden, zaken die de zichtbaarheid voor voorbijgangers enorm vergroten. Ondanks het kleine formaat kan daarbij ook heel duidelijk de eigen identiteit van de adverteerder worden gemarkeerd. Te denken valt daarbij aan zaken als een eigen logo of de eigen huiskleuren.

Het is niet alleen die enorme variatie aan omvang en kleuren die drukwerk zo geliefd maakt bij het Nederlandse midden en kleinbedrijf. Het blijkt namelijk ook een belangrijke bron van inkomsten voor deze bedrijven te zijn. Volgens recent onderzoek haalt het gemiddelde mkb-bedrijf tot eenderde van zijn omzet binnen dankzij drukwerkreclame. Al met al dus geen overbodige luxe om je als ondernemer te verdiepen in de grote rijkdom aan opties. Het gaat uiteindelijk immers uiteindelijk vooral om de omzet.