Wat de toekomst op reclamegebied ook brengen moge, drukwerk zal er waarschijnlijk nog heel lang onderdeel van vormen. Van stickers tot enveloppen, drukkerijen produceren nog steeds materiaal dat voldoet aan de hoogste standaarden van het reclamevak. Ze maken reclame die ertoe doet, die zowel voor het bedrijf als voor de klant naar meer smaakt.

In de huidige wereld van online communicatie hebben we al snel de neiging te denken dat meetbaarheid alles is. Maar een goede reclameuiting is veel meer dan dat. Belangrijk is bijvoorbeeld een hoge attentiewaarde: valt de reclame meteen op? En dan bij voorkeur op een positieve manier, die het merk neerzet als iets waarmee de klant een band wil opbouwen? Net zo belangrijk is dat reclame moet uitnodigen tot reactie: niet alleen kopen maar ook communiceren, met het merk en met andere klanten en gebruikers. ‘Viral gaan’ is niet alleen iets voor een grappige video of opmerkelijke tweet maar ook voor een reclameuiting die eruit springt, die net iets meer brengt dan standaard reclame.

Drukwerk is daarvoor bij uitstek geschikt. Goed drukwerk springt er echt uit, zet tot denken aan en biedt ideale gesprekstof voor aan de keukentafel of op het werk. Consumenten lezen het drukwerk vaak nauwkeurig, op zoek naar nieuwe produktideeën of interessante aanbiedingen. Het mag dan ook geen verbazing wekken dat midden en kleinbedrijf 30 procent van zijn omzet haalt uit klanten die via gedrukte reclame bij hun bedrijf terecht zijn gekomen.

Drukwerk is dus niet alleen spraakmakend, het levert ook gewoon extra omzet op. Het moge duidelijk zijn: drukwerkreclame heeft de toekomst!